Rozložení, složení a výměna lamel spojky
Tak dnes jsem si pro vás připravil návod na výměnu lamel a složení-rozložení spojky. Takže: za prvé vypustíte olej z motoru (vypustíte ho tak, že odšroubujete šroub zespodu motoru). Dobré je motorku různě naklánět, ať olej vyteče ze všech míst. Nezapomeňte šroub zase zpátky zašroubovat. Pokud máte tento krok, postupujeme dál. Sundejte řadící páku, (nemusíte, ale bude tam víc místa) a odšroubujte všech šest šroubků na levé straně motoru + jeden větši na 13ku klíč. Sundejte kryt a objeví se před vámi jedno menší ozubené kolečko a jedno větší ( to větší jsou ty lamely, které budeme měnit, pozor jsou 2 za sebou), které jsou spojeny řetězem. Rětěz sundáte buď tak, že ho rozpojíte, a nebo ho vůbec rozpojovat nemusíte. Lamely jsou zajištěny segrovkama, které musíte sundat. Ale POZOR, když segrovky sundáváte, tak si je zakryjte nějakou hadrou, protože velmi rády vystřelí. Když máte segrovky dole, spočítejte si, jestli jich máte opravdu pět, jestli ano, postupujeme dál. Sundejte všechny pružiny, i takové ty mističky, ve kterých pružiny byly. Sundejte to stříbrné kolo, co kryje lamely, a vidíte korky. Zkuste, jestli jsou hodně hladké, tak je musíte vyměnit. Chytněte je, vysuňte ven. Teď máte volný řetěz, tak ho sundejte z toho menšího kolečka a dobře schovejte (třeba do starých novin ať se na něj nechytá špína). Když rozdělíte lamely, měli byste mít v ruce tři kolečka: dvě ozubené (lamely) a jedno neozubené (mezilamela). Mezilamela má pět zubů, které se rády opotřebovávaji. Při každé výměně lamel doporučuji koupit mezilamelu novou (stoji kolem 30kč). Jestli máte vše nakoupeno, tak přejdeme ke složení spojky. Vezměte nové lamely a vložte mezi ně mezilamelu. Nasaďte primární řetěz na lamely a potom na primární kolečko (to malé ozubené). Až to budete mít, tak nasiňte lamely na těch pět kolíků, co tam jsou. Nasaďte na lamely tu stříbrnou krytku, dejte na každý kolík mističku a pružinku. Teď si musíte někoho přizvat na pomoc (kdo to zvládne sam tak nemusi). Ten jeden vezme kleště, do kleští si dá podložku a zatlačí pružinu, aby se tam dala dát segrovka (tu tam date vy). Neni to nic lehkého, ale jde to. Toto udělejte se všemi pružinkami, ale dejte pozor, ať vám nějaká nevystřelí do oka. Vždycky si segrovky ještě přiťukněte šroubovákem, ať máte jistotu, že drží. Tak, spojka je hotová. Teď si vezměte těsnění a zašroubujte kryt spojky. Nalijte olej a můžete jet.
Obrázky jak jsem skládal spojku najdete ve fotoalbu opravy